German Information Thread

Discussion in 'The World Message Board' started by Viscro, Jun 28, 2013.

?

Is this thread helpful and should he stay?

Poll closed Jul 26, 2013.
  1. Yes, he's very helpful and should remain.

100.0%
  2. No, he isn't helpful and don't fit into the forum.

0 vote(s)
    0.0%
Watchers:
This thread is being watched by 3 users.
  1. Viscro

Viscro [GER] Community Manager Staff Member

Local Time:
    4:38 AM
    Structure of this message:

English
    ----
    German

~~~~~~~~​

This thread is specifically for German speaking players of The World.
    This thread is intended to facilitate the above-mentioned players,the presence in the game and in the forum.

----
    Dieser Thread ist speziell für deutschsprachige Spieler in The World.
    Dieser Thread soll den oben genannten Spielern, die Anwesenheit im Spiel sowie im Forum erleichtern.
    ----
    Regardless, I would like to have as many German players in an ongoing conversation.
    ----
    Unabhängig davon, möchte ich gerne möglichst viele deutsche Spieler in einer laufenden Konversation haben.
    ----
    To the German player: You don't have to write texts in both languages, as I currently. If English players should have any questions, I will personally take care of it if necessary.
    ----
    An die deutschen Spieler: Ihr müsst keine Texte in beiden Sprachen schreiben, so wie ich momentan. Wenn englischsprachige Spieler irgendwelche Fragen haben sollten, werde ich mich persönlich darum kümmern falls nötig.
    ----
    To the English players: Feel free to write here, but you have not because this thread may be very confusing for you.
    ----
    An die englischen Spieler: Ihr könnt gerne hier schreiben, aber ihr müsst nicht, da dieser Thread möglicherweise sehr verwirrend für euch ist.
    ----
    Should you have problems or questions about the game, you can use this thread like this. I have personally opened it, among other things for me so I can help better.
    ----
    Solltet ihr Probleme haben oder Fragen zum Spiel, könnt ihr diesen Thread gerne dafür nutzen. Ich habe ihn unter anderem für mich persönlich eröffnet, damit ich besser helfen kann.​
    Mattimao1239 and Ske|th like this.
  2. Mattimao1239

Mattimao1239 Chicken Chaser Senior Member

Local Time:
    10:38 PM
    I read that and all I could say to myself was "My german is not as good as I would like it to be :O"

Kann ich mein Deutsch üben hier?
  3. Crim

Crim Guest

Local Time:
    7:38 PM
    Then maybe the thread can help you too :p
  4. Mattimao1239

Mattimao1239 Chicken Chaser Senior Member

Local Time:
    10:38 PM
    Ja, das wäre wunderbar.
  5. Viscro

Local Time:
    German is German, no matter how matured it is. ;) Would you rather try to write in German here? ^^

Das lässt sich auf jeden Fall einrichten. ;)
  6. Silaan

Silaan Man Behind the Mask! Senior Member

Local Time:
    dann hoffe ich mal das dieser Thread auch genutzt werden wird... davon ab bin ich gerade ein bisschen verwirrt, soll man hier nun hauptsächlich Deutsch oder Englisch schreiben als random Person? Immerhin denke ich in den Regeln gelesen zu haben das Fremdsprachen (also in diesem Falle Alles, abgesehen von Englisch XD) nicht erlaubt seien zwecks der Tatsache das man so die Moderation umgehen könnte... >.<
    Do I have to translate that spiel I just wrote?
  7. Crim

Crim Guest

Local Time:
    it would be nice if you did for us non German speakers/readers.
  8. Silaan

Local Time:
    (not really literal) translation:
    Then I hope that this thread will actually be used... 'way from that I am a tad confused now, shall one now write in german or english in this thread? 'Cause I think I remember reading that foreign languages (meaning everything except english) wouldn't be allowed in the forums, 'cause one could evade moderation by doing so... >.<
  9. Crim

Crim Guest

Local Time:
    Well there is a link to the forum rules in dragons thread. But when I skimmed it, it just said no using foreign languages to evade moderation. I'm not a moderator, but I'd allow this. Also, with a GM running the thread, if someone were to write something against the rules in German, dragon would let a moderator or staff member know.
    Silaan likes this.
  10. Viscro

Local Time:
    Message written in German:
    ----
    Hauptsächlich soll hier Deutsch gesprochen werden oder zumindest soweit es die eigenen Sprachkenntnisse erlauben. Sollte jemand mit der deutschen Sprache Schwierigkeiten haben, so kann er in Englisch schreiben und ich werde es dann übersetzen. Wie der Titel aber schon sagt, können sich hier deutsche Spieler melden, welche nur sehr schlecht oder gar kein Englisch können. Sie können dann hier Probleme im Spiel melden oder wesentliche Fragen stellen. Damit ist dann sichergestellt das jeder "The World" spielen kann. Da zur Zeit aber keine Sprachspezifischen Server vorhanden sind, kann es auch passieren dass jemand eine ganz andere Sprache spricht. Diese Spieler wieder weg zu schicken wäre demnach ein herber Verlust. Sollte sowas passieren werde ich ihn darauf hinweisen in Englisch zu schreiben und wenn er kein Englisch kann dann ist er trotzdem ein Mensch mit Interesse am Spiel. Ich werde versuchen ihm in seiner Sprache zu helfen, wenn niemand etwas dagegen hat.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Message written in English:
    ----
    Mainly to be spoken, or at least as far as is practicable in the own German language skills here. Should anyone have difficulties with the German language, he can write in English and I'll translate it. As the title suggests, however, can report German player, which can only very poor or no English here. You can report in-game issues or ask essential questions then here. Then it is certain that everyone "The World" can play. There is no language-specific servers are available but it can also happen that someone speaks a different language. These players would be sent away again therefore a bitter loss. Should something happen I will point out to him to write in English and if he can not speak English then he is still a person with interest in the game. I'll try to help him in his language, if no one has anything against it.
    Silaan likes this.
  11. Viscro

Local Time:
    If any translation is needed here, as here, for example:
    Then ask me and I will gladly translate that for everyone who wants to say.
  12. Crim

Crim Guest

Local Time:
    English: One of the reasons an english translation would be helpful is if there is anything I can do to help and no one with knowledge of the german language is around. I could try to use the google translate program, but I just ask that the poster uses that for me so I can read what they say. And of course, I would respond with the google translate if they request it of course.

-Sorry for the bad Grammar, the translator program isnt perfect.

German: Einer der Gründe, ein Englisch-Übersetzung hilfreich sein würde, wenn ich etwas tun, um zu helfen und niemand mit der Kenntnis der Sprache ist Deutsch etwa kann. Ich könnte versuchen, den Google Translate-Programm verwenden, aber ich darum bitten, dass das Plakat verwendet, dass für mich, damit ich lesen kann, was sie sagen. Und natürlich würde ich mit den Google Translate, wenn sie es natürlich Anfrage zu reagieren.

-Sorry für die schlechte Grammatik, ist der Übersetzer-Programm nicht perfekt.
  13. Viscro

Local Time:
    I can also gladly do for you, that does not bother me. ;)
  14. Saika

Saika Well-Known Member Senior Member

Local Time:
    So many german speaking people here? :O
  15. Viscro

Local Time:
    We are a small group, but I hope we will have more. I work very hard to increase the number of German players.
    Sarah and Saika like this.
  16. Saika

Saika Well-Known Member Senior Member

Local Time:
    Sounds cool to me. :D
  17. Sarah

Sarah Active Member Senior Member

Local Time:
    ist dieser tread noch aktiv? :confused:
  18. Silaan

Local Time:
    Ich würde nicht sagen, dass der deutsche Community Bereich sonderlich aktiv wäre... Im Gegenteil: er ist ziemlich tot.
  19. Sarah

Sarah Active Member Senior Member

Local Time:
    dann beleben wir ihn wieder :p
  20. Silaan

Local Time:
    Kannst du versuchen... Ob es klappt ist allerdings etwas fraglich.
    Obgleich es hier durchaus ein paar Leute gibt die deutsch sprechen, die meisten sind einfach im englischen Bereich aktiv XD

Share This Page

• Facebook